1. Informații generale
2. Termeni și definiții
3. Procedura de comandă
3.1 Contul de client
3.2 Comanda
3.3 Plata
3.4 Expediție și livrare
3.5 Confirmarea comenzii
3.6 Garanție și retur
4. Scrierea unei recenzii
5. Drepturi și obligații ale vânzătorului
6. Drepturi și obligații ale cumpărătorului
7. Proprietatea intelectuală
8. Confidentialitate
9. Litigii
1. Informații generale
Magazinul online www.criancez.ro cuprinde mai multe tipuri de informații: texte, poze, baze de date, produse, prețuri, logo-uri, reclame, care constituie conținutul magazinului online www.criancez.ro, proprietatea companiei SC Criancez SRL.
Orice preluare a conținutului (integrală sau parțială) în alte scopuri decât în interes personal este sancționată de legislația privind drepturile de proprietate intelectuală.
Accesarea si/sau utilizarea site-ului de către dumneavoastra constituie ACCEPTAREA prezentelor conditii si va obliga la respectarea acestora.
2. Termeni și definiții
VÂNZĂTOR: SC CRIANCEZ SRL cu sediul social în Bd. Dacia, nr 34, Iași, jud. Iași, având număr de ordine în Registrul Comerțului J22/1425/2010, cod unic de înregistrare fiscală RO27589880, denumit în continuare Criancez.
UTILIZATOR: orice persoană care vizitează și/sau interactionează cu site-ul www.criancez.ro;
CUMPĂRĂTOR: Orice persoană fizică sau persoană juridică care plasează o comandă în magazinul online www.criancez.ro și care a acceptat termenii și condițiile prezentului contract la distanță.
CLIENT NOU: client care intenționează să achiziționeze produse din magazinul online Criancez pentru prima data.
MAGAZINUL ONLINE: pagini web apartinand Criancez SRL care se află la adresa www.criancez.ro, prin intermediul căruia cumpărătorul are acces la informații privind produsele oferite spre vânzare de către CRIANCEZ SRL. În funcție de disponibilitate, produsele pot avea mai multe statusuri:
În stoc – pentru produsele care sunt frecvent în stocul CRIANCEZ SRL și pot fi livrate în termen de 1 – 5 zile lucrătoare.
În stoc suficient – pentru produsele care sunt frecvent în stocul CRIANCEZ SRL, dar cantitatea disponibilă este limitată și pot fi livrate în termen de 24 ore până la maxim 5 zile lucrătoare.
Disponibil la comandă – pentru produsele care NU sunt frecvent în stocul CRIANCEZ SRL, dar care pot fi livrate în urma unei comenzi ferme în termen de 5 zile lucrătoare pentru produsele care sunt în stoc la importatori/producători din România, 30 până la 90 zile pentru produsele din import și care sunt importate de SC CRIANCEZ SRL.
Stoc epuizat – pentru produsele care nu sunt în stocul CRIANCEZ SRL și pentru care nu este cunoscută situația stocurilor la furnizori/producători. Pentru aceste produse utilizatorul poate face o solicitare de termen de livrare prin apăsarea butonului Cere o ofertă din pagina produsului sau la adresa de mail office@criancez.ro. SC CRIANCEZ SRL își rezervă dreptul de a actualiza prețul pentru produsele care nu sunt în stoc, dar prețul stabilit printr-o ofertă și acceptat de către cumpărător nu mai poate fi modificat.
BUNURI: produse puse la dispoziția cumpărătorului spre vânzare de către vânzator prin intermediul magazinului online criancez.ro.
SOLICITARE PREȚ ONLINE: comunicare online dintre vânzător și cumpărător, prin care cumpărătorul intenționează să achiziționeze bunuri de la vânzător, pe care acesta din urmă este de acord să le livreze, iar cumpărătorul este de acord să le plătească. Pentru produsele care nu se află în stocul curent de marfă, vânzătorul le poate comanda la importator/producător în urma unei comenzi ferme de la cumpărător care acceptă prețul și termenul de livrare, precum și condițiile de livrare și plată.
COMANDĂ ONLINE: comanda efectuată online prin intermediul magazinului online www.criancez.ro de către un cumpărător.
REVIEW: o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul unui bun, evaluare redactată pe baza experienței personale și capacității acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune dacă Bunul respecta sau nu specificațiile menționate de către producător.
RATING: modalitate de exprimare a gradului de satisfacție a unui Utilizator/Client/Cumpărător față de un produs. Rating-ul se exprimă sub forma de stele, fiecare bun putând primi un punctaj de la o stea la cinci stele. Acest grad de satisfacție va fi asociat întotdeauna review-ului scris de Utilizator/Client/Cumpărător asupra unui Bun.
COMENTARIU: apreciere sau observație cu scop critic, pe marginea unui Review sau a unui alt comentariu.
CONTRACT: reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului.
TRANZACȚIE: încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre CRIANCEZ SRL, Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
PREȚ TĂIAT: reprezintă prețul de referință, respectiv cel mai scăzut preț practicat de către Vânzător cel puțin în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț asupra bunului. În condițiile legii, Prețul Tăiat poate fi menținut și în condițiile unei reduceri succesive, treptate. Prețul Tăiat este valabil în limita stocului disponibil al Bunului.
PREȚ DE VÂNZARE: reprezintă contravaloarea Bunului, pretinsă și solicitată de către Vânzător, Cumpărătorului/Clientului/Utilizatorului, evidențiată corespunzător acestora în pagina de produs din Site. Vânzătorul poate afișa distinct, într-un mod vizibil, cuantumul valoric sau diferența valorică ori procentuală dintre Prețul de Vânzare și Prețul Tăiat. Prețul de Vânzare este valabil în limita stocului disponibil al Bunului.
3. Procedura de comandă
3.1 Contul de client
Accesul în vederea efectuării unei Comenzii îi este permis oricărui Utilizator/Cumpărător.
Pe site-ul criancez.ro pot plasa comenzi cumpărătorii care au un cont deja sau își creează un cont pe criancez.ro, dar și cumpărătorii vizitatori, fără a crea un cont pe site. Utilizatorii care au cont pe site-ul criancez.ro au avantajul că pot vedea un istoric de achiziții de pe site-ul criancez.ro și avantajul la o nouă comandă să nu mai trebuiască să introducă datele de facturare și livrare.
3.2 Comanda
Pe site-ul criancez.ro poate plasa o comandă orice utilizator care acceptă prețul și termenii de livrare, care a acceptat termenii și condițiile prezentului contract la distanță. Clientul poate avea cont pe site-ul criancez.ro sau nu; crearea unui cont pe criancez.ro nefiind obigatoriu.
Odată lansată comanda online, cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare ulterioară (telefonică sau electronică), precum și cu modul de operare al vânzătorului.
Comenzile plasate în zilele de sâmbătă, duminică și sărbătorile legale vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare.
Vanzatorul poate anula Comanda efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată să pretindă celeilalte daune-interese în următoarele cazuri:
– neacceptarea de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului, a tranzactiei, în cazul plății online;
– invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de CRIANCEZ SRL, în cazul plății online;
3.3 Plata
Pentru comenzile plasate pe criancez.ro, plata se poate face:
– în numerar, la livrare (sistem ramburs).
– prin bancă: recomandăm să faceți plata dupa ce ați fost sunat și vi s-a confirmat existența produselor comandate pe stoc. Livrarea produselor se va face numai după intrarea banilor în contul bancar al SC CRIANCEZ SRL, care a fost comunicat la plasarea comenzii. Confirmarea plății poate dura între 24 și 48 de ore.
– plata online, cu cardul, prin intermediul procesatorului de plăți Euplatesc.ro. În cazul plăților online Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
3.4 Expediție și livrare
Pentru comenzile plasate pe site-ul criancez.ro până la ora 13:00 (în zilele lucrătoare) și dacă produsele sunt pe stoc, comanda va fi predate curierului pentru livrare în aceeași zi. Comenzile plasate după ora 13:00 vor fi pregătite și expediate a doua zi lucrătoare. Dacă produsele din comandă nu sunt pe stoc, va fi anunțat clientul, și dacă acesta este de acord să aștepte reintrarea bunurilor în stoc, comanda se va livra imediat ce produsele vor reveni în stoc.
Comenzile înregistrate sunt livrate conform informațiilor furnizate în procesul de comandă. Clientul are obligația să verifice corectitudinea datelor înscrise în comandă, iar în cazul în care apar erori sau clientul dorește modificări la comandă, el poate contacta CRIANCEZ SRL prin mail sau telefonic.
Modalități de livrare
Termenele de livrare de 24h-48h fac referire la comenzile ce se achită online cu cardul sau în sistem ramburs (numerar la curier). În cazul livrărilor prin curier, acesta va emite o chitanță pe loc pentru suma plătită. Aceasta chitanta va reprezenta dovada plății numerar valabilă atât pentru clienți persoane fizice cât și juridice; SC Criancez SRL nu va mai emite ulterior vreo chitanță. Singura chitanță valabilă este cea emisa de curier.
Pentru comenzile achitate prin Ordin de Plata, termenul de livrare poate fi modificat în funcție de timpul de procesare a plății.
Termenul de livrare poate depăși cele 24 ore în funcție de curier și dacă intervin zile nelucrătoare de sămbătă, duminică sau sarbători legale.
Costuri de transport
În momentul plasării unei comenzi pe site-ul criancez.ro, se face automat calculul costurilor de livrare și este inclus în valoarea finală a comenzii. Acest cost de livrare pot varia în funcție de greutatea produselor comandate și de amplasarea localității destinație a clientului.
Tarifele de transport sunt stabilite de catre firmele de curierat si prezinta avantajul reducerii costurilor de transport, in baza contractelor incheiate intre Criancez S.R.L. si firmele de curierat partenere. Criancez S.R.L. nu stabileste in mod independent costurile de transport si nu este beneficiarul acestor sume.
Pentru comenzile mai mari de 300 lei livrarea este gratuită la adresa clientului și se va calcula automat, în momentul plasării comenzii, cost de livrare 0 lei.
3.5 Confirmarea comenzii
Dupa ce clientul plasează o comandă pe site-ul criancez.ro, el va fi contactat telefonic de către un representant al criancez.ro pentru confirmare doar pentru comenzile cu plata prin banca sau pentru produsele care nu sunt pe stoc. Clientului va fi notificat pe mail sau telefonic un termen de livrare pentru produsele care nu sunt pe stoc, în funcție de informațiile primite de la furnizorii vânzătorului.
Comenzile cu plata online sau ramburs la curier sunt expediate din depozit fără confirmare telefonică în prealabil; însă clientul va primi pe mail nr de AWB și link de urmărire a coletului de pe site-ul firmei de curierat.
Ne rezervăm dreptul de a corecta prețurile și disponibilitatea produsului ulterior plasării comenzii cu obligația de a anunța clientul dacă modificările se vor aplica produselor din comandă. Modificarea prețurilor poate interveni atunci când este o eroare de actualizare automată a prețurilor sau atunci când furnizorul (importatorul sau producătorul) a modificat prețurile de furnizare către SC CRIANCEZ SRL, iar SC CRIANCEZ SRL nu poate vinde produse cu adaos negativ.
3.6 Garanție și retur
Bunurile achiziționate de pe criancez.ro și livrate prin curier au, conform legislației în vigoare, garanție de retur de 14 zile calculate de la data la care clientul a intrat în posesia bunurilor.
Produsele care urmează a fi schimbate/returnate în perioada de garanție se trimit la adresa SC Criancez SRL, Holboca, Judet Iasi, Str. Firmelor, nr 22-24, Tel: 0786714114 după ce clientul a completat formularul de retur de aici. În formularul de retur clientul trebuie să specifice EXACT care este DEFECTUL CONSTATAT sau motivul returnării. Defectele VIZIBILE se reclamă în momentul efectuării recepției la curier. Prin DEFECT VIZIBIL se înțelege orice defect care poate fi depistat prin simpla examinare la exteriorul produsului.
Cheltuielile de transport aferente trimiterii în service sau retur a bunurilor vor fi suportate integral de catre Cumpărător.
VÂNZATORUL este exonerat de obligația acordării de garanție în cazul în care se constată că bunurile în cauză au fost manevrate sau depozitate în mod necorespuzător, utilizate în alte scopuri decât cele pentru care au fost fabricate/ vândute, montate greșit, au suferit imersii de lichide, șocuri mecanice, termice sau de orice natură sau au intrat în contact cu substanțe a căror folosire nu este necesară în procesul de înlocuire/montare. VÂNZATORUL este de asemenea exonerat de obligația acordării de garanție în cazul în care se constată că beneficiarul reparației efectuate de CUMPĂRĂTOR a utilizat/ manevrat aparatul în mod necorespunzator. Nerespectarea condițiilor enumerate mai sus duce la pierderea garanției.
4. Scrierea unei recenzii
Scrierea de Review-uri, Comentarii, Întrebări și Răspunsuri se poate face, de către Utilizatori/Clienți/Cumpărători, în secțiunile “Părerea clienților” și “Review-uri”. Informațiile înscrise pot fi atât pozitive, cât și negative, și se vor referi la caracteristicile și modul de folosire al unui produs.
În momentul înregistrării unui anumit Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns pe Site, Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii acordă Vânzatorului o licență neexclusivă, perpetuuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și dau dreptul Vânzatorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui și de a afișa acest conținut.
Fiecare Utilizator/Client/Cumpărător, în momentul înscrierii de Review/Comentariu/Întrebare/Răspuns în secțiunile menționate, se angajează să respecte următoarele reguli:
- să facă referiri doar la caracteristici și/sau modul de utilizare al unui anumit produs, evitând informații legate de aspecte ce se pot schimba (preț sau oferte promoționale) sau informații care țin de modul desfășurării Comenzii;
- să folosească doar limba română.
- să utilizeze un limbaj corespunzător, neofensator, fără termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumpărător;
- să se asigure ca informațiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neînșelătoare și în conformitate cu legile aplicabile, respectând astfel inclusiv drepturile altor părți, drepturile de autor, de marcă comercială, de licență sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
- să nu furnizeze sau să solicite, în niciun mod și în nicio măsură, date personale (detaliile de contact, informații despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume și/sau prenume etc.) sau orice altă informație care poate determina dezvăluirea acestor date personale;
- să nu înscrie informații și/sau detalii despre URL-uri (legături) din alte site-uri comerciale ce desfasoară aceeași activitate comercială ca și Vânzătorul;
- sa nu încerce fraudarea serviciilor puse la dispozitie de către Vânzător sau să înscrie Review-uri/Comentarii/Întrebări/Răspunsuri care să conțină materiale de natură publicitară;
- să nu utilizeze Review-ul/Comentariul/Întrebarea/Răspunsul ca mijloc de comunicare cu Vânzătorul, în acest sens se vor folosi datele de contact ale Vânzătorului înscrise pe Site.
Pe lângă o evaluare realistă critică, în momentul înscrierii unui Review, Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul va adăuga și un Rating relevant pentru produsul aferent. Review-urile, împreună cu Rating-urile corespunzatoare lor, vor influența Rating-ul general al produsului, număr care apare între paranteze lângă titlul acestora.
5. Drepturi și obligații ale vânzătorului
Vânzătorul pune la dispoziția cumpărătorului, în mod gratuit, informații cu privire la produsele sale, pentru a atinge finalitatea menționată în comanda online. Conținutul publicat în magazinul online CRIANCEZ.RO are caracter orientativ și prezintă informații despre produsele comercializate de acesta, precum și alte date considerate de CRIANCEZ SRL ca fiind de interes pentru CUMPĂRĂTORI.
Toate informațiile folosite pentru descrierea Bunurilor disponibile pe Site-ul CRIANCEZ.RO (imagini statice / dinamice / prezentari multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
VÂNZĂTORUL își rezervă dreptul de corecție a statusului de stoc a bunurilor, chiar și pentru bunurile comandate, întrucât SC CRIANCEZ SRL comercializează bunuri nu doar online, prin intermediul site-ului criancez.ro, ci și prin distribuție locală iar statusul de stoc este actulizat manual după sistemul de gestiune și facturare.
Vânzătorul este obligat să livreze bunurile comandate de către cumpărător, respectând cantitatea și preturile din comandă. Vânzatorul se obligă să livreze produse originale, de la Brandurile și producătorii menționați în pagina bunului comandat.
6. Drepturi și obligații ale cumpărătorului
Pentru plasarea unei comenzi pe siteul criancez.ro, cumpărătorul nu este obligat să creez un cont pe site, dar trebuie să furnizeze datele de facturare și de livrare necesare pentru întocmirea facturii fiscale și a documentului de livrare prin curier.
La recepționarea coletului sau coletelor, cumpărătorul este obligat să facă o primă inspectare vizuală asupra lor pentru constata eventualele deteriorări. Dacă nu este posibil să verifice produsul în prezența curierului, trebuie să inspecteze cât mai curând posibil și să fotografiaze ambalajul și produsul și să informeze vânzătorul imediat asupra eventualelor probleme. În același timp, clientul poate trimite o reclamație către compania de curierat.
Un operator al SC CRIANCEZ SRL se va ocupa de rezolvarea problemelor reclamate de client, deci va trebui să înlocuiască produsul sau să ramburseze cumpărătorului contravaloarea acestuia.
7. Proprietatea intelectuală
CRIANCEZ SRL este detinatorul tuturor drepturilor de proprietate intelectuala asupra magazinului online, respectiv asupra mărcilor, designului, functionalităților site-ului, imaginilor și specificațiilor tehnice.
8. Confidențialitate
Criancez S.R.L. respectă legile în vigoare privind confidențialitatea datelor; www.criancez.ro și Criancez S.R.L. se angajazș sș nu transmitș datele personale ale utilizatorilor site-ului către terți și să le folosească numai în scopul stabilirii contactului cu clienții săi, precum și în scopul informării acestora asupra aspectelor legate de funcționarea site-ului, oferta și politica firmei; www.criancez.ro si Criancez S.R.L. nu încurajează SPAM-ul, nu furnizează datele dvs de contact unor terți (persoane fizice sau juridice), nu vinde, nu oferă, nu face schimb de adrese de e-mail obtinute prin intermediul acestui site, nu divulgî adresa dumneavoastrî de e-mail altor persoane care accesează paginile acestui site, fără acordul dumneavoastră explicit.
Orice utilizator care a furnizat explicit pe site-ul www.criancez.ro adresa sa de email poate opta ca aceasta sa fie ștearsă din baza de date a www.criancez.ro. Pentru a șterge informațiile furnizate de dvs din baza de date, este de ajuns sa ne contactați și să cereți acest lucru telefonic sau prin e-mail.
Criancez S.R.L. nu își asumă responsabilitatea pentru pierderile de informații datorate erorilor sau eventualelor probleme de securitate ale serverului ce găzduiește site-ul nostru, sau actiunilor unor terțe persoane.
9. Litigii
Pentru orice conflict apărut între Criancez SRL și clienții săi se va căuta o rezolvare pe cale amiabilă. Daca acest lucru nu este posibil, litigiul va fi solutionat de către instanța judecătorească pe a cărei rază teritorială se află sediul Criancez SRL.